Co to jest strona docelowa i dlaczego jest ważna?

Strony docelowe są istotną częścią podróży użytkownika i odgrywają ważną rolę, stymulując z góry określoną konwersję. Dzięki rozwadze i inwestycji mogą być motorem napędowym Twojej strategii treści.

 

Co to jest strona docelowa?

Podstawowa definicja strony docelowej to dedykowana strona w witrynie, na którą trafiasz bezpośrednio z zewnętrznego źródła, takiego jak płatna reklama lub e-mail.

Strona docelowa to cyfrowa wersja listu dotyczącego marketingu bezpośredniego, wysoce ukierunkowana i skoncentrowana na jednym konkretnym wyniku. Celem landing page’a jest stymulowanie z góry określonego działania za pomocą ukierunkowanej kopii, aby połączyć się z użytkownikiem i skłonić go do działania.

optymalizacja

Strony docelowe mogą być tworzone do celów SEO, aby przechwytywać organiczny ruch z wyszukiwania. Mogą być również używane z płatnymi reklamami w wyszukiwarkach lub mediach społecznościowych.

 

Dwa kanały odkrywania strony docelowej to:

  • Wyszukiwanie organiczne: gdy użytkownik znajdzie stronę z organicznej listy SERP. Oprócz spełnienia obietnicy i intencji zapytania, organiczna strona docelowa musi również jasno przedstawiać swoją markę i ofertę.
  • Kampania marketingowa: te strony docelowe są zwykle dostępne za pomocą linku z płatnej reklamy lub wiadomości e-mail. Ruch z płatnych reklam ma duży cel komercyjny i zwykle jest gotowy do wykonania działania. Strona musi być gotowa do zaspokojenia tej potrzeby i zaprojektowana tak, aby kierować użytkownika bez wszystkich innych opcji.

Jaka jest różnica między stroną docelową a stroną główną?

Strona główna jest jak wejście na lotnisko. W budynku terminalu znajduje się wiele stanowisk odprawy, które są punktami wejścia do różnych bramek i miejsc docelowych.

Strony główne to portal do miejsca docelowego.

Czy strona główna może być stroną docelową? Zwykle nie. Zawsze istnieją wyjątki, takie jak jednostronicowa witryna stworzona specjalnie jako strona ściskana w celu przechwytywania wiadomości e-mail lub uzyskiwania rejestracji. W przypadku witryny sieci Web, która ma więcej niż cztery lub pięć stron, strona główna zwykle stanowi portal umożliwiający użytkownikowi przechodzenie do innych stron.

Strona główna ma zbyt wiele funkcji, aby skoncentrować się na jednej konwersji strony docelowej.

Przykłady stron docelowych (różne typy)

Strony ściskane, strony informacyjne, wirusowe strony docelowe i strony powitalne to wszystkie rodzaje stron uważanych za strony docelowe. Jednak strony anding są po prostu dzielone między stronę, która ma bezpośrednie wypełnienie formularza lub sprzedaż na stronie, lub prowadzą do bezpośredniej akcji na innej stronie.

Dwa główne typy stron docelowych to:

  • Strona docelowa generowania potencjalnych klientów
  • Klikalna strona docelowa

Strona generowania potencjalnych klientów zawiera formularz na stronie, którego celem jest przechwycenie adresu e-mail. Ta strona może znajdować się na górze (TOFU), na środku (MOFU) lub na dole lejka (BOFU) w zależności od tego, w którym miejscu lejka sprzedaży należy Twoje pokolenie leadów.

 

Strony generowania leadów TOFU są używane z bezpłatnymi materiałami do pobrania i prezentami, takimi jak e-booki, oficjalne dokumenty, dostęp do seminariów internetowych lub bezpłatny „zajawka” treści, która ma wartość. Firmy e-commerce wykorzystują rabaty i oferty specjalne jako zachętę do przechwytywania wiadomości e-mail.

 

Po przechwyceniu wiadomości e-mail następuje seria komunikatów e-mail w celu nawiązania bezpośredniej relacji i pielęgnowania przewagi w czasie.

 

Strony generowania leadów BOFU po prostu przechwytują kwalifikowane leady sprzedażowe (SQL), które zespół sprzedaży może zamknąć. Można ich również używać z dostępem do webinariów i pobierania treści, a także do bezpłatnych wersji próbnych usług firm SaaS.

 

Poniżej znajduje się strona docelowa TOFU do pobrania w formie e-booka. Strona skłania się ku klasycznemu stylowi projektowania, ale zaznacza pole z formularzem rejestracyjnym powyżej zakładki i zawiera referencje społeczne w dalszej części strony.

Strona docelowa Clickthrough zawiera przyciski, które przekierowują użytkownika do następnej akcji. Strona, na którą się klika, będzie przekonywać i może zawierać dynamiczną, spersonalizowaną treść.

 

Następna strona to zazwyczaj strona koszyka na zakupy, strona sprzedaży lub strona planu cenowego dla produktu.

Firmy SaaS mogą korzystać ze strony, na której można kliknąć, aby sprzedawać korzyści z usługi, zanim skierują Cię do strony planu cenowego, aby dokonać wyboru.

 

Przedmioty o wysokiej cenie, takie jak rower Peleton, wykorzystują tę stronę, aby pokazać, jak działa produkt, wybór produktów i społeczny dowód zadowolonych klientów przed kliknięciem na stronę produktu w celu dokonania zakupu.

Dynamiczne strony docelowe

Podobnie jak w przypadku marketingu e-mailowego, dynamiczną stronę można zakodować w celu wyświetlania spersonalizowanych treści w określonych dziedzinach. Badania pokazują, że spersonalizowane CTA działają o 202% lepiej niż podstawowe CTA, więc wykorzystanie dynamicznej treści na Twojej stronie może mieć znaczący wpływ.

Na stronie można wstawiać różne obrazy, nagłówki lub słowa w zależności od użytkownika lub jego lokalizacji. Jest to szczególnie przydatne w przypadku treści ukierunkowanych lokalnie i firm turystycznych.

Mantra marketingu bezpośredniego to test, test i jeszcze raz test. Strony docelowe są idealne do śledzenia i testowania różnych odmian.

Jak stworzyć stronę docelową?

Jak podkreślono na początku tego artykułu, niedotrzymanie obietnicy od reklamy do strony jest stratą Twojego budżetu i czasu użytkownika.

Strona docelowa powinna być traktowana jako samodzielna strona, a nie jako kolejna strona w Twojej witrynie. W idealnym przypadku będziesz mieć ograniczoną nawigację i ograniczone opcje, aby odwrócić uwagę od pożądanego działania.

Zanim zaczniesz tworzyć stronę docelową, zastanów się nad celami końcowymi dla strony.

4 pytania, które należy zadać przed rozpoczęciem tworzenia strony docelowej:

  • Jak zamierzasz przyciągnąć odwiedzających na stronę?
  • Kto odwiedzi stronę?
  • Co chcesz, aby zrobili Twoi goście?
  • Czy strona spełnia swoją obietnicę?

Jeśli wydajesz pieniądze na płatne reklamy, chcesz mieć pewność, że gdy użytkownik trafi do miejsca docelowego, masz największą szansę na skorzystanie z tego kliknięcia. Nie marnuj okazji.

4 podstawowe elementy strony docelowej:

  • Wyjątkowa propozycja : co sprawia, że ​​Twoja oferta jest tak atrakcyjna i kusząca? Dlaczego użytkownik powinien podjąć działanie? Wykorzystaj propozycję w nagłówku, aby zwrócić uwagę i zachęcić użytkownika do przeczytania kopii pomocniczej. Wykorzystaj wszystkie najlepsze praktyki pisania świetnego nagłówka i przekonującego copywritingu.
  • Wezwanie do działania (CTA) : prawdopodobnie najważniejsza część strony! Spraw, aby Twój przycisk CTA był oczywisty i wyróżniał się. Dołącz wezwanie do działania w części strony widocznej na ekranie i powtórz u dołu strony.
  • Korzyści z oferty : nie sprzedawaj funkcji, sprzedawaj korzyści. Użytkownik nie dba o to, czy produkt jest zielony czy czerwony. Użytkownik dba o to, jak będzie się czuł.
  • Dowód społeczny : poczta pantoflowa i aprobata społeczna dają zaufanie, a to pozwoli sprzedać więcej produktów i usług niż cokolwiek innego. Ludzie nie lubią ryzykować. Widzenie, że inni mają pozytywne doświadczenia, daje wiarygodność i daje pewność, że produkt spełni ich potrzeby.

Tworzenie organicznych stron docelowych

Jeśli spojrzymy w SERP na termin „oprogramowanie księgowe dla księgowych”, Sage posiada najwyższy wynik organiczny z ukierunkowanym tytułem meta bezpośrednio odwołującym się do zapytania.

Nagłówek na stronie docelowej po kliknięciu odzwierciedla tytuł, co zapewnia bezproblemową obsługę.

Aby pomóc w stworzeniu strony, która będzie kierować na słowo kluczowe w celu dostarczenia ruchu organicznego, możesz użyć szablonu treści Semrush. Narzędzie może sugerować semantycznie powiązane słowa kluczowe do umieszczenia na stronie i sugerować domeny, na które należy kierować linki zwrotne.

Sprawdzone metody dotyczące strony docelowej, aby upewnić się, że Twoja strona może osiągnąć najlepszy współczynnik konwersji

Kieruj swoją stronę na konkretne wezwanie do działania Strony, które mają więcej niż pięć linków, mają średni współczynnik konwersji wynoszący 10,50% w porównaniu do 13,50% dla stron z jednym linkiem .

 

Wykonaj jedną akcję, którą chcesz, aby użytkownik wykonał i nie próbuj mylić ani rozmywać tego, czego chcesz od strony. Unikaj oferowania różnych wezwania do działania lub linków do innych stron niż te, na które chcesz, aby użytkownik przeszedł.

Podsumowanie: Przetestuj i powtórz każdą część strony

Przetestuj wszystko. Sprawdź kolor przycisków CTA. Przetestuj wiadomość w przycisku. Umieszczenie przycisku testowego.

Testy A/B nigdy nie były łatwiejsze (wyobraź sobie, jak zrobili to z direct mailingiem). Mamy natychmiastową informację zwrotną na temat wydajności i możemy ją wykorzystać, aby dostosować naszą stronę, aż stanie się maszyną do konwersji.

Netflix i Amazon zbudowali stratosferyczny sukces swoich firm, stale testując i powtarzając swoje produkty, aż zdominowali swoje odpowiednie sektory, eliminując wszystkich konkurentów.