Strony docelowe mogą być tworzone do celów SEO, aby przechwytywać organiczny ruch z wyszukiwania. Mogą być również używane z płatnymi reklamami w wyszukiwarkach lub mediach społecznościowych.
Dwa kanały odkrywania strony docelowej to:
- Wyszukiwanie organiczne: gdy użytkownik znajdzie stronę z organicznej listy SERP. Oprócz spełnienia obietnicy i intencji zapytania, organiczna strona docelowa musi również jasno przedstawiać swoją markę i ofertę.
- Kampania marketingowa: te strony docelowe są zwykle dostępne za pomocą linku z płatnej reklamy lub wiadomości e-mail. Ruch z płatnych reklam ma duży cel komercyjny i zwykle jest gotowy do wykonania działania. Strona musi być gotowa do zaspokojenia tej potrzeby i zaprojektowana tak, aby kierować użytkownika bez wszystkich innych opcji.
Jaka jest różnica między stroną docelową a stroną główną?
Strona główna jest jak wejście na lotnisko. W budynku terminalu znajduje się wiele stanowisk odprawy, które są punktami wejścia do różnych bramek i miejsc docelowych.
Strony główne to portal do miejsca docelowego.
Czy strona główna może być stroną docelową? Zwykle nie. Zawsze istnieją wyjątki, takie jak jednostronicowa witryna stworzona specjalnie jako strona ściskana w celu przechwytywania wiadomości e-mail lub uzyskiwania rejestracji. W przypadku witryny sieci Web, która ma więcej niż cztery lub pięć stron, strona główna zwykle stanowi portal umożliwiający użytkownikowi przechodzenie do innych stron.
Strona główna ma zbyt wiele funkcji, aby skoncentrować się na jednej konwersji strony docelowej.
Przykłady stron docelowych (różne typy)
Strony ściskane, strony informacyjne, wirusowe strony docelowe i strony powitalne to wszystkie rodzaje stron uważanych za strony docelowe. Jednak strony anding są po prostu dzielone między stronę, która ma bezpośrednie wypełnienie formularza lub sprzedaż na stronie, lub prowadzą do bezpośredniej akcji na innej stronie.